Make Believe

Posts tagged “meningkat

Banyaknya bil nak kene bayar..

Alhamdulillah bulan ni rezeki lebih..walaupun xlebih mana sangat..tapi adalah..harap2 gaji bulan ni xusik pun sbb sume bil aku dah bayar sebelom gaji..sekali tgk Maybank2u tadi ade lagi belom bayar..sangat2 keji…seb baek RM38.00 jew..bulan lepas dan bulan ni..penggunaan perbelanjjan aku hampir xpun cecah seribu..ntah mende aku buat sampai banyak macam tu…salah 1 nyer yang menjadi penyumbang kepada penggunaan sebanyak itew adalah penggunaan henpon aku ala si HTC HD7 tulaaa…RM372.00 something like that laaa..pastu broadband lagi kene bayar..seb baek bilĀ  untuk kuartes dah potg dari gaji..pastu yang sangat x munasarawak adalah pembayaran bil api aka elektrik yang vanyak sesungut itew..bulan 1 dan 2 penggunaan sumenyer xperlu bayar..jumlah perlu dibayar -RM11.50..tapi bulan March ni tetiba pla boleh jadi RM44.00..keji x?ape la sangat yang aku guna sampai positif pla..maknanya kene bayar..selama ni xperlu bayar pon..xkan naik begaytohhh mendadak…

Pastu yang peliknye..kengkawan2 lain yang duk kuartes pon pelik..boleh pla kene bayar untuk bulan ketiga ni..selama ni pon bil api dorg xperlu bayar sbb sumenyer dibawah RM20.00..tapi itulah TNB..asyik nak wat anggaran..tu salah satu sebab dan punca pendapatan TNB..kalau asyk dibawah RM20.00 sepanjang tahun mana nak untung ye dok…

Tapi kan TNB sudah seharusnya bertindak lebih adil dengan datang kerumah dan buat penyemakan..bukannya jauh pun Politeknik Muadzam Shah ngan TNB Muadzam Shah tu kan..jangan kerana nak untung je sume bil asyk dianggar je..akibatnya penjawat awam PMS yang jadi mangsa penindasan..

Advertisements