Make Believe

Banyaknya bil nak kene bayar..

Alhamdulillah bulan ni rezeki lebih..walaupun xlebih mana sangat..tapi adalah..harap2 gaji bulan ni xusik pun sbb sume bil aku dah bayar sebelom gaji..sekali tgk Maybank2u tadi ade lagi belom bayar..sangat2 keji…seb baek RM38.00 jew..bulan lepas dan bulan ni..penggunaan perbelanjjan aku hampir xpun cecah seribu..ntah mende aku buat sampai banyak macam tu…salah 1 nyer yang menjadi penyumbang kepada penggunaan sebanyak itew adalah penggunaan henpon aku ala si HTC HD7 tulaaa…RM372.00 something like that laaa..pastu broadband lagi kene bayar..seb baek bil  untuk kuartes dah potg dari gaji..pastu yang sangat x munasarawak adalah pembayaran bil api aka elektrik yang vanyak sesungut itew..bulan 1 dan 2 penggunaan sumenyer xperlu bayar..jumlah perlu dibayar -RM11.50..tapi bulan March ni tetiba pla boleh jadi RM44.00..keji x?ape la sangat yang aku guna sampai positif pla..maknanya kene bayar..selama ni xperlu bayar pon..xkan naik begaytohhh mendadak…

Pastu yang peliknye..kengkawan2 lain yang duk kuartes pon pelik..boleh pla kene bayar untuk bulan ketiga ni..selama ni pon bil api dorg xperlu bayar sbb sumenyer dibawah RM20.00..tapi itulah TNB..asyik nak wat anggaran..tu salah satu sebab dan punca pendapatan TNB..kalau asyk dibawah RM20.00 sepanjang tahun mana nak untung ye dok…

Tapi kan TNB sudah seharusnya bertindak lebih adil dengan datang kerumah dan buat penyemakan..bukannya jauh pun Politeknik Muadzam Shah ngan TNB Muadzam Shah tu kan..jangan kerana nak untung je sume bil asyk dianggar je..akibatnya penjawat awam PMS yang jadi mangsa penindasan..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s